Arbeidsuke - LabelCraft

Category: By Michael McMillan

Som mange her i det norske samfunnet kanskje vet, har skolene begynt med et nytt "valgfag". Dette ble senere gjort om til Programfag, siden det faktiskt hørtes ut som vi fikk litt frihet. Konseptet er det samme, det går ut på det store skumle spørsmålet "Hva skal du bli når du blir stor?". Svaret skal du prøve å finne ut i dette programfaget.


Det er et greit fag, som former seg litt annerledes enn de andre. Nå i 9'ende klasse skal vi ha arbeidsuke. Arbeidsuken går ut på at vi skal sende en søknad til et firma angående om å få jobbe der i en skoleuke, altså 5 dager. Jeg har sendt en søknad til LabelCraft som ligger i Vestby (10-15 min. kjøretur).


Firmaet lager programmer som printer batch codes, også kjent som strek koder. De har også programert et DNA gjennkjennings program, som kan gjenkjenne unike menneske skapte mønster, som fingeravtrykk eller øyer.

Her er da referanse personene som jeg har vært i kontakt med

Ingar og dette her er Ken







Håper jeg får innvilget og at det blir gøy.

Ønsk meg lykke til!



 

0 comments so far.

Something to say?